مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: آدامس خروس نشانی که تحت عنوان تولید کشور چین عرضه می شود، مورد تائید نیست و در صحت و سلامت بهداشتی آن، تردید جدی وجود دارد.

آدامس خروس چینی

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، سهیل اسکندری تصریح کرد: آدامس خروس نشان، نشان تجاری قدیمی است و سال هاست که در کشور تولید نمی‌شود؛ احتمال اینکه برخی منفعت جویان با سوء استفاده از گرایش جامعه به حال و هوای نوستالژیک بخواهند این محصول را بدون ضابطه‌های مورد نظر سازمان غذا و دارو تولید کنند و بفروش رسانند بعید نیست.

وی تاکید کرد: این آدامس به هیچ وجه به صورت رسمی وارد کشور نشده است و در صحت و سلامت بهداشتی آن تردید جدی وجود دارد.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: آدامس خروس نشان چینی بدون مجوز یا به صورت غیر مجاز و تقلبی با عنوان ساخت چین در کشور تولید و یا اینکه به صورت قاچاق از کشورهای دیگر وارد کشور شده است.

اسکندری افزود: با توجه به اینکه بر تمام تولیدات و واردات فرآورده‌هایی دارای مجوز، نظارت ویژه وجود دارد؛ بنابراین مصرف کنندگان فرآورده‌های غذایی از جمله آدامس، هنگام خرید محصولات مورد نظر خود، باید به شماره پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و داروی درج شده روی بسته بندی‌ها، توجه کنند.

وی، امکان وجود آدامس‌های قاچاق در بازار را غیر ممکن ندانست و با تاکید بر اینکه محصولات تائید شده از سوی سازمان غذا و دارو در صورت وجود کوچک‌ترین مشکلی، قابل پیگیری هستند از مردم خواست در صورت مشاهده محصولاتی مغایر با ضوابط بهداشتی، موضوع را به روابط عمومی سازمان غذا و دارو یا معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.

اسکندری یادآور شد: برای مقابله با فرآورده‌های قاچاق نیاز به تعامل دستگاه‌های انتظامی، بهداشت محیط و سازمان غذا و داروست زیرا مرزهای آبی و خاکی ایران بسیار گسترده است و ارگان‌ها و سازمان‌ها به تنهایی نمی‌توانند از پس این معضل برآیند.

کد خبر 337190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha